Blogbekentenissen van een beginnend blogster


Ondertussen ben ik 'al weer' 2 maanden en 17 dagen aan het bloggen... en ik vind het nog steeds leuk! Ook al plaats ik niet elke dag een blogpost, ik ben wel dagelijks met m'n blog bezig. Ben een beetje aan het rommelen met de diverse social media, heb net een Facebook pagina aangemaakt, maar hoe ga ik deze nu gebruiken, ik heb een Twitter account, maar hoe kom ik aan volgers... een beetje dat soort dingen dus.

Via Bloglovin' volg ik (steeds meer) blogs en zie ik de mooiste layouts en artikelen voorbij komen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar regelmatig m'n inspiratie voor m'n volgende blogposts opdoe, zonder na te apen natuurlijk.

Nadat ik wat 'research' heb gedaan naar Blogger en Wordpress, ging mijn voorkeur uit naar Blogger en heb ik hier m'n blog ondergebracht. Ik heb zelf geen HTML kennis, maar kon m'n draai niet helemaal vinden in de standaard layouts die Blogger aanbiedt. Via Etsy. com heb ik voor een paar euro een Blogger template gekocht en ik ben nu helemaal blij met de looks van m'n blog!

Op dit moment blog ik nog anoniem. Ik ben in januari begonnen met m'n LINlivin Instagram-account, omdat ik graag een aparte account wilde voor alle mooie interieurfoto's die ik tegenkwam. Binnen no time volgde ik hier veel meer accounts dan op m'n privé-account en ook had ik op m'n LINlivin account meer contact met m'n mede-Instagrammers.
Hoewel ik in het begin alleen maar mooi gestylde interieur- en tuinfoto's op m'n LINlivin account plaatste, merk ik wel dat ik ook steeds meer persoonlijke foto's post en m'n privé-account op een heel laag pitje staat...

Langzamerhand begon het idee te spelen om ook een blog te beginnen, ik volgde al een aantal lifestyle blogs en zoiets wilde ik ook! Ondertussen is m'n blog een feit, maar ik hou m'n blog en alles wat daarbij hoor nog strikt gescheiden van m'n privé-accounts. Ik kan niet precies zeggen waarom, maar het lijkt me in ieder geval doodeng om m'n familie en vrienden mee te laten lezen! Dit zal vast een keer veranderen, maar eerst moet ik zelf nog even heel erg aan dat idee wennen...

Inmiddels heb ik ook een account aangemaakt bij Google Analytics en probeer ik hier een beetje wegwijs in te worden met behulp van de artikelen van o.a. Blogtrommel en Blogaholic. Gelukkig is er hierover op het web ook meer dan genoeg informatie te vinden, dus daar ga ik zeker uit komen!

In een vorige blogpost over m'n blogtroubles heb ik al een aantal zaken op een rijtje gezet die ik als beginnend blogger tegen kwam, in dit artikel heb ik er een paar genoemd en ik zal er ongetwijfeld nog een heleboel tegen gaan komen. Eigenlijk vind ik dit alleen maar leuk, hierdoor wordt m'n blog steeds maar beter, toch?!

Ik ga snel nog een paar blogjes lezen, als jullie nog blogtips hebben die ik écht moet weten, hou ik me aanbevolen!!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen